Някои от тайните на „Слънчевия календар” от Магура бяха разкрити пред посвещавания и той вече знае, че календарът е в едната си част космогонията на света, т.е. неговото създаване и развитие. Вляво от него се намира една много вълнуваща сцена, която разкрива най-важните части от историята на човечеството така, както ги е видяла древната балканска цивилизация. Тъй като се намира вляво от сцената с космогонията на света, човешката история е записана като нейно продължение.
Това е една от най-сложните сцени от пещерата, съдържаща много голям брой смислово свързани елементи (Фигура 90).
В горната й част се намират две поредици, които някои виждат като поставена хоризонтално стълба. Други виждат в тях подобие на влакови релси, а трети ги четат като река, имайки предвид река Дунав, тъй като Рабишката могила, в която се намира пещерата Магура, е разположена в Дунавската равнина, едва на няколко десетки километра от реката. Така че, логично е това да е реката, която може би се е явявала северна граница на поселищата на това древно племе.
Този елемент от сцената, обаче има много по-съществен смисъл. За да се разберат сцените, трябва да се знае значението на отделните символи, както и смисълът, който носи взаимното им разположение. Никой изследовател на Магура няма да може да я разбере, докато не започне да мисли по магурски начин. Нашият ум трябва да стане подобен и дори еднакъв с този на древните магове, за да разберем техните идеи. Ние не можем да пренесем наготово размисли от други места, защото там послание е оставил друг ум, различен от магурския.
Докато учените имат професионално задължение да дадат обяснение, което е в потвърждение на доктрината, то посетителите нямат такова. Ние, доктринно-необвързаните, сме свободни за по-истински прочит. За съжаление, повечето хора, които са видели рисунките, просто са се отказали наистина да вникнат в техния смисъл, защото е било много по-лесно да приемат едно стандартно обяснение, вместо да потърсят свое. Макар човек да има усещането, че знае какво му казват сцените, то, щом се опита да обясни това съзнателно, установява, че не може, защото в действителност изобщо няма съзнателно знание за значението на елементите. Така много потенциални изследователи са се отказали още преди да са опитали.
Удивително е все пак, че почти никой не се е доверил на усета си да разгледа тези два обекта като филмова лента. Разбира се, убеденото предположение за примитивност на магурската култура веднага забранява да търсим аналогия на това изображение с филмовата лента, която е плод на значителен технологичен напредък. Но не е задължително тази древна балканска култура да е притежавала кинокамери, за да има концепцията за кадри – поредици от последователни моменти.
Виждаме, че в тази лента съществени са не рамките, а празните области в тях. Именно празнотата на нещата е онова, което ни позволява да ги използваме. Именно празнотата е полето, в което се развиват събитията. Тази логика беше осъзната от автора първо в други рисунки – в празните места в дъгите и окръжностите, които значат множества, и след това бе пренесена към тази сцена. Сега вече е известно, че това е поредица от моменти, което ни позволява да разберем и къде започва и къде свършва разказът.
Като погледнем най-вдясно на лентата (Фигура 91), виждаме, че там тя свършва на цял кадър и по тази причина дясната страна се явява началото, защото от там може само да се започне, но не може да има връщане по-назад.
Точно на обратно стои въпросът в левия край на лентата (Фигура 92) – там кадърът завършва отворено към следващ кадър, следователно от това място може да има още развитие напред. Така се определи със сигурност посоката, в която се четат и останалите сцени от Магура, което беше от голямо значение за разбирането им.
Много важна особеност на лентата на събитията е, че тя е скъсана, като на скъсаното място се намира продълговат елипсовиден обект, чийто долен край е по-тесен от горния. Дали той е причинил скъсването или е резултат на скъсването, е трудно да се каже еднозначно. Причината и следствието винаги са свързани помежду си и всъщност са причинени от трето явление от по-фундаментален клас. Едно от предположенията е, че с този обект начин е записано идването на пришълец от космоса, който къса нишката на живота, т.е. поражда катаклизъм. Такива пришълци могат да бъдат комети, астероиди, големи метеорити.
В околността на Белоградчик се откри древен гроб на предхристиянски светец, който има формата на удължено яйце с прави и стесняващи се надолу страни, точно каквато форма е дадена на обекта в скъсаното място на лентата. Като следствие от редица размисли и аналогии се установи, че именно това е символът на смъртта според магурската култура. По-късно същата символика се откри в няколко много стари надгробни плочи от белоградчишкото село Чифлик, където горната част на плочите има форма на ветрило – именно широка горна дъга, от която надолу следва триъгълно стеснение. Така става ясно, че или от небето е дошла смърт или скъсването на нишката на живота причинява смъртта, което е напълно логично.
Като се знае посоката на четене в Магура отдясно наляво, лесно се вижда, че след началото си лентата на живота върви право, равномерно и добре, а след това развитието й рязко започва да се влошава, като се стига до скъсването. Така че, възможно е да не е имало никакъв гост от космоса, а на мястото просто да е означена смъртта като краен резултат от непрестанното влошаване на живота.
Верни са и двата прочита едновременно – животът се е влошавал плавно и е достигнал до смърт, като за конкретното й причиняване е помогнало космическо явление.
Интересно е, че според датирането, за което ще стане дума малко по-късно, това събитие следва да е настъпило преди около 26 000 години, което време науката посочва като начало на последния ледников период, който е приключил преди около 11 – 12 хиляди години. В информацията за този ледников период се казва, че е настъпил много бързо – само за няколко десетилетия, като това всъщност е наистина бърз катаклизъм, който изправя човечеството пред неспособност да мигрира достатъчно бързо към по-топли места, и от това следва да е настъпила масова смъртност. Всичко това значи, че действително човечеството е преживяло бърз и смъртоносен катаклизъм преди около 26 000 години според два различни източника – рисунките от Магура и научните изследвания на геолозите. Последните са много по-свободни и точни в проучванията си, защото работата им няма толкова силно застъпен политически аспект, както това е в историческата наука.
Ние не знаем със сигурност какво е причинило това рязко застудяване, но във вечните ледове на Антарктида са запечатани много високи концентрации на метали с космически произход от този период, които обикновено идват на Земята с метеорити. Поради това, че металите се намират върху огромни площи, се заключава, че те са били разпространени в цялата земна атмосфера, което е възможно най-вече при изключително мощна експлозия. Такива експлозии се предизвикват от падането на големи метеорити и водят до издигането в атмосферата на огромни количества прах, закриващи за дълги години слънчевата светлина и топлина. Това е механизмът на възникване на явлението ядрена зима. Веднъж скована в лед и сняг, земната повърхност започва да отразява все повече слънчеви лъчи и така спомага за допълнителното охлаждане и задържане на мраза.
Това е едно от обясненията, какво може да е било смъртоносното събитие, което е сполетяло човечеството и е било толкова важно, че е от малкото записани в Магура истории. Но то не обяснява защо лентата на живота започва да се вие колебливо и да изтънява далеч преди неговото настъпване. По нашите представи метеоритът може да падне просто така, по една случайност. Това не е вярно. Падането на метеорита и начинът на живот са свързани, защото са двете проявления на едно и също.
Тук идва важният въпрос за датирането на тази сцена. Както се каза по-напред, всички направени датировки на рисунките почиват на косвени данни, а преките методи като радиовъглеродния анализ са обречени на почти сигурен неуспех – те ще посочат дата, но по никакъв начин не следва еднозначно, че това ще е датата на създаването на рисунките.
Датирането, което се предлага тук, също почива на косвен метод и е следствие от тълкуването на точките в слънцето от „Слънчевия календар” и тези в малката звезда с осем лъча. Те посочват периоди от време, наричани „слънца”.
Слънцата са епохи с различна продължителност. Първото Слънце е продължило 4 008 години и е завършило с потоп. Второто Слънце е продължило 4 810 години и е завършило с унищожение, предизвикано от бури и урагани. Третото Слънце е продължило 4 804 години и е завършило с унищожителен огън.
Каза се по-напред, че информацията за слънцата идва от културата на маите, за които се намират указания, че са били силно повлияни от древната балканска култура. Маите са живели по времето на Четвъртото слънце, което продължило около 5 000 години, а ние живеем в Петото слънце. Началото на Третото Слънце е било преди около 9 800 години, а на второто – преди около 14 600 години. Двете точки от слънчевия календар значат, че рисунките са правени по времето на Второто Слънце и това добре съвпада с последните научни предположения за тяхната възраст – около 14 000. Съвпадението е удивително. То показва и нещо друго – че отчитането на епохите чрез „слънца” води началото си от Балканите и по-точно от магурската култура, която е повлияла дори и народите от Средна Америка. Това е един огромен ареал на въздействието – практически, целия свят, което е указание за мощта на записаното в Магура познание.
Второто слънце от Магура дава характерни черти на много от рисунките – двете точки в кръга, а Третото слънце добавя и трета точка, като предава тази особеност на някои рисунки. Тези изображения не са само и единствено указания за времето на създаването на рисунките. Те са и указания, че в тези периоди се постига някакво ново равнище, което се вгражда в еволюцията на живота. Тази гледна точка се отнася до историята на собственото ни Слънце и на Слънчевата система, която се развива чрез поредица от преобразувания, като на всяка следваща стъпка се добавят нови качества. Но, понеже светът винаги се създава от общото към частното и от голямото към малкото, то със сигурност логиката на изграждане на голямото и общото се пренася в частното и малкото. Така се получава структура, подобна на фрактал – където една и съща логика се повтаря в непрекъснато смаляващи се участъци и така се изгражда цялото. Тогава не е чудно, че по-малките земни епохи съответстват на огромните епохи на трансформация на Слънчевата система, но в смален мащаб.
С това идваме до датата от 14 600 години назад, която съответства на началото на епохата Второ Слънце, а именно тя е указана чрез двете точки в „Слънчевия календар” чрез едно от техните значения. Тук възниква въпросът, къде върху лентата на живота трябва да се разположи тази дата и отговорът е – в нейния край, т.е. в най-лявата й точка (Фигура 93). Причината е, че магурската култура е изобразила изминалото време до създаването на рисунките, следователно датата на направа на рисунките е последната точка от лентата на живота. Така тази точка се отнася с 14 600 години назад.
В предната глава, където се разгледа „Слънчевия календар” се показа, че в него е изобразена прецесионната спирала, заради която Земята минава през дванадесет космически епохи, съответстващи на зодиите, всяка с продължителност от по 2 160 години. Това означава, че тези цикли и епохи са били използвани от древните ни предци в отчитането на времето. Така един кадър от лентата на живота е с продължителност от точно 2 160 години и изобразява една космическа епоха.
Като знаем датата от 14 600 години назад, лесно определяме в коя епоха са правени рисунките и това е в края на епохата Дева, на границата с Лъв. Връщането назад по кадрите ни показва, че катаклизмът е настъпил през Водолей преди около 26 000 години, което е един прецесионен цикъл назад във времето. Научаваме също, че според магурската култура историята на съвременния човек е започнала рязко и внезапно точно преди 42 680 години в епохата Дева. Това е много съществен факт, както ще се види по-късно, защото в Магура за създател и учител на човека е посочена богинята-майка, която ражда всичко, т.е. самата Дева, което име значи бог, богиня.
От много голямо значение е, че тези древни хора сами заявяват за себе си, че започват историята си внезапно, а с плавна поява, която е резултат от еволюционно развитие. Те казват чрез рисунките си, че човечеството има точна дата на своето създаване и внезапно начало на съществуването си. Такова нещо може да се случи само с раждане.
Дотук с лентата на живота, а сега относно онова, което е изобразено под нея. Отдолу се намира цяла една сцена, която притежава уникално качество – то не се среща никъде другаде при рисунките, а именно това, че тя е заградена с две вертикални черти. Те показват, че цялата тази сцена е един кадър и то именно онзи, който се е скъсал. Така древните магове ни представят какво се е случило в това време.
В лявата страна се намират 25 черни квадратчета, подредени в шахматно поле. Това може да е указание за продължителността на развилото се основно действие. Срещу полето се намира една огромна мъжка душевна същност, която доминира цялата сцена. Вече сме научили, че в рисунките от Магура всяка символика е неслучайна и трябва да се отчита при прочита. Тази доминация и по-голям размер значат, че въпросната същност има „власт” над останалите и над положението. Главата на същността има формата на божествения символ Т, което е уникално за човешките фигури от Магура и не се среща при никоя друга, а това идва да покаже, че същността е изключителна и няма друга като нея. Каква е тя? Формата на главата ясно показва, че е божествена. Божествената промисъл се влива направо в ума на това същество и навярно е източникът на неговата мощ и въздействие. Понеже всяка магурска фигура представлява осъществяване на своя смисъл, на своето построение, което е и съдържанието на нейното съществуване, то огромната мъжка същност осъществява божията промисъл в тази тежка ситуация.
Гледано така, става ясно, че това е въплъщение на самия бог в човешка душа и в човешко тяло. Знаем от Християнството, което е силно осакатена модификация на магурското учение, че на Земята се въплъщава Синът божи, който спасява човечеството, като изкупва греховете му. Тук виждаме, че лентата на живота бавно и сигурно се разваля, докато се къса. Развалата се дължи на натрупаните грехове в продължение на повече от 6 000 години до момента на скъсването, които не са позволявали живота да продължи, те са го задръствали. Вижда се също, че влошаването на живота започва в епохата Телец, която се свързва именно със Златния телец – изкушението на властта и парите. Тя е последвана от Овен – Жертвения Агнец – епоха, през която човекът е принесен в жертва срещу очакване на облаги. След това идва Риби, която манипулира и обсебва ума и душата. Винаги през Риби се създават поробващи религии, както е станало с Християнството и Исляма.
Такава поредица от епохи и техните особености е наистина убийствена. Наблюдаваме същото и сега, почти 26 000 години по-късно. Цялата близка история (случайно или не, точно от около 6 000 години назад) е белязана от неспирни борби за пари и власт, принасяне на човека в жертва и появата на догматични религии, които окончателно превръщат човека в роб. Историята се повтаря и това е нормално, защото минаваме циклично през едни и същи епохи.
Така се стига до времето на неминуемата смърт, когато идва ледниковият период, предизвикан я от голям метеорит, я от ядрена война. В това време идва Спасителят на човечеството – въплътен като човек, богът идва сред хората, за да изкупи грешките и да продължи живота. Спасителят идва във Водолей преди около 26 000 години – преди един прецесионен цикъл.
Едно време Християнството и Църквата са знаели тази история доста добре, а навярно я знаят и сега. Но, както винаги е било, и сега тя се намира само в няколко древни книги, затворени в най-тайни библиотеки, и много се внимава светът да не я научи. Уверени, че пазят тайната добре, тези хора решават да манипулират старата родова памет на човечеството от Балканите и близките му региони. Те измислят едно събитие, върху което градят цялата си догматика – идването на Сина божи – Спасителя преди 2 000 години в началото на сегашната епоха Риби. Ето това се нарича голяма лъжа с огромни последствия. Понеже светът не разполага с точни записи, то спомените могат лесно да се манипулират, още повече, когато става дума за такива огромни периоди от време, които психиката не може да осмисли.
Хората приемат сравнително охотно тази религия, защото тя им напомня на техните изконни учения, но в това се крие зловещо коварство, защото в кацата с меда има няколко лъжици отрова.
В действителност, Спасителят предстои да дойде в настоящия прецесионен цикъл по време на епохата Водолей, в която ние тепърва навлизаме. Той не е дошъл в Риби, в Риби е дошла само лъжата за него. В Библията също пише, че бог е заявил за себе си, че отиде в къщата на човека с делвата и там ще остане. Това не значи, че трябва да се вярва на Библията, защото тя е силно редактирана, но в нея са се запазили някои полезни пасажи, които добре кореспондират с други източници.
Когато на българите бива наложена със сила и подлост тази лъжа под формата на Православието, възниква Богомилството като опит да се възстанови действителната истина. Не е случайно, че целият тогавашен християнски свят приема Богомилството радушно и с готовност – хората помнят в голяма степен кое как е било. Наложило се е да се употреби огромна сила, за да потъне знанието в забрава. И не е случайно, че Богомилството се създава именно от българи и то от територията на България, защото българите са най-преките наследници на магурската култура и те най-добре от всички знаят старото учение. Помни се също, че Боян Магът – според едни самият поп Богомил, а според други – вторият по важност богомил, е живял в пещерата Лепеница до Белоградчик, т.е. близо до Магура и нейните записи. Богомилите са имали степента „маг”, каквато са получавали и посветените в Магура.
Сцената съдържа още много символи, които за сега не са разтълкувани.