След посвещението дотук, разбирането на посвещавания за магурското учение е нараснало много и той вече се изправя пред една сцена, която при влизането в залата остава невидима за него. Причината е, че се пада зад гърба му, а при първото встъпване в залата въздействието на „Слънчевия календар” е толкова силно, че човек с лекота бива обсебен от него и не поглежда назад.
Сега пред посвещавания се разкрива най-голямата по площ и по брой символи сцена, която навярно е и най-удивителната и важна от всички (Фигура 109). Онова, което безусловно доминира в нея, веднага взривява ума на хиляди парчета, удивлява и поставя множество въпроси. Това са трите същества (Фигура 110).
Те имат човекоподобна форма, но е очевидно, че не са хора. Подобни са помежду си със своите крушовидни тела, от които чрез стилизиране произлизат символите на Луната, а също и на Земята, както се каза във връзка със „Слънчевия календар”. Седят в поза лотос с ръце на коленете. Вратовете им са дълги и завършват с ромбовидни глави, над две от които са налични атрибути. Това са съществата, в които се пресичат най-много истории и за които е толкова трудно да се говори линейно.
Тук става видно нещо много важно – всички символи Т произлизат от дългите вратове на тези същества и от техните ромбовидни глави. Това са самите богове и те са точно три на брой – една особеност на бог, която Християнството заема, както и всичко останало от учението на Магура, и поради това определя своя бог като триединен и триличен. Това са трите аспекта на един и същи бог и, което е особеното, той е женска същност. Това е винаги бременната и раждащата всичко богиня-майка, която елините наричат Хекате, а Християнството – Богородица. Разбира се, в Християнството всичко е много силно изкривено, деформирано и манипулирано, но все пак в него се намират множество важни сведения, които подпомагат разбирането на старото магурско учение.
Според наскоро станала известна информация, епифизната жлеза, която се намира в средата на мозъка и има важна роля за комуникацията между двете полукълба и за хормоналния баланс на организма, поражда образа Т на основата на човешката генетика. За целта човек трябва да се съсредоточи мислено и във въображението си върху средата на главата си, т.е. върху епифизната си жлеза, и да си представя, че изпраща в нея ясна синя светлина, определена по-точно като кралско синьо. Това е цветът, тонът на работа на тази жлеза и затова тя се отзовава на тази образна стимулация.
Това довежда до появата в съзнанието на образа Т в точно тази му форма или в другите две негови разновидности, които са кръста и египетския анкх – според генетиката и душевността на човека. И трите са валидни и равнозначни. Както се каза, явяващият се образ е свързан с генетиката на човека, а тя от своя страна е свързана с душевността му, защото именно душата е носителят на построението, а ДНК е нейно телесно въплъщение. Така всеки човек може за себе си да установи към коя от трите генетични и душевни линии принадлежи.
Основната и първата от всички генетични и душевни линии е тази на богинята-майка, която е носителят на чистото и първоначално Т както в душевен, така и генетичен план. Вижда се, че в Магура всички Т са представени точно по този изначален начин, което идва да покаже, че магурската култура е първата божествена линия, която населява света. Другите два символа са производни на Т, значението на което е, че Балканите пораждат едно основно учение и един основен набор от гени, които дават две други основни учения и два други основни набора от гени.
Поради това, че различни учения произлизат от магурското, те носят част от неговия смисъл и е правилно в тях да търсим следите на изконната древна балканска мъдрост. Така в образа на Хекате можем да намерим информация за Ма от Магура.
Хекате е тройна богиня и всеки неин образ се характеризира с един особен атрибут, който символизира смисъла на въпросния аспект. Първо, тя носи факла, което е символ на познанието и просветлението – тя е учителят на човека. Като се загледаме по-внимателно в най-левия образ, показан по-подробно и на Фигура 111, виждаме, че в дясната си ръка той държи огън, а над главата си има символа Т с най-широката от всички хоризонтални черти. Тази черта символизира построението, промисълта, знанието. Това е най-голямото отношение на хоризонтална към вертикална черта, което е изобразено в Магура, и значи, че това е образът с най-многото промисъл, с най-голямото знание.
Това е Великият учител на човечеството, основоположникът на магурската школа. Тъй като много цивилизации, учения и похвати са основани на учението от Магура и неговите методи и организация, то не е чудно, че шапките на магистрите, магистратите и сановниците винаги и в много части на света имат точно формата на символа Т. Магистрат значи, че човекът е обучен и образован по определена система да извършва компетентно някаква дейност, като компетентността му е проверена и призната от напълно легитимна школа. Думата магистър означава няколко неща, а именно управител, майстор и учител. Първият от всички учители е богинята-майка в този си аспект, затова тя е Великият магистър, т.е. Великият учител. Тази титла в масонството не се появява от нищото.
За създаването на човека е важно не само тялото, но и умът и душата, които са поставени в него, а те са аспект на Майката Ма – на богинята-майка. Учейки първичния човек, богинята-майка е направила от него божествен човек.
Богинята-майка пренася хоризонталната черта на своето Т върху символите на силите, с което прави от тях първично втъкани и спрегнати сили, явяващи се поради това женски. Така на силите се дава логика на поведение.
По такъв начин достигаме до още едно разбиране за името на пещерата и то е Ма-Гура, което значи Майката-Учителка. Гура е много стара балканска дума, която се запазва на север от Дунав и днес там значи уста. В българския език до неотдавна е съществувала традицията големите и изявени майстори да се наричат уста, което значи, че умението и разбирането им е много голямо и те се явяват учители. Това е отзвук от учението на нашите много древни прародители. В този смисъл нашата наука не е много далече от истината, когато казва, че името Магура идва от румънския език, защото там и до сега са запазили нашата стара обща дума гура. В грешка са, обаче, когато твърдят, че Магура идва от румънския език със значението „хълм”. Този въпрос те следва да проучат по-задълбочено. В друга книга той се разглежда по-подробно.
По-назад се каза, че маг е онзи, който е обучен и притежава знанието, разбирането и умението да прави нещата. Няма нищо по-естествено от това маг да учи в Магура. Общият корен е очеваден. Твърди се, че думата маг идва от персийския език, където значи точно способен човек. Това се ползва като аргумент, че името Магура не може да е с древен балкански произход, но никой не се сеща, че ние днес имаме думата мога, която не идва от персийски и едва ли е останала без древен предшественик.
Много съществено е онова, което се случва вляво от този образ (Фигура 112), защото според посоката на четене в Магура то е последствие от образа. Вижда се набор от подобни фигури – всичките женски по своята символика. Това са различни аспекти на женските сили, които са породени от богинята-майка и по-късно биват вплетени в телесните образи на женските фигури от пещерата. Така разбираме, че богинята-майка е създала женския аспект на съществуването от огъня в ръката си и генетичното и душевно Т. Генетиката и душата са все построения, което означава, че са част от женското начало. Именно коланът през кръста на женските фигури има този смисъл – жената е носителят на гените и душата и тя в най-голяма степен формира детето. Съществуват дори научни хипотези, според които генетиката на детето се формира на 75% от генетиката на майката, а същата пропорция е валидна и за психиката и душевността. В тази връзка еврейският народ има традиции, според които определяща за това дали детето е евреин е народността на майката, а не на бащата, което е израз на същото това магурско знание. Т.е., богинята-майка дава детеродната способност на жените. В кръста на всяка една жена се съдържа богинята-майка, т.е. в утробата. Формата на утробата силно наподобява символа Т – нищо случайно.
Тези женски символи са показани по-подробно на Фигура 113 и Фигура 114.
Всяко познание, всяко умение и всеки занаят идват от богинята-майка и към нея трябва да се обръща всеки, който желае да се научи. Това е така, защото тя съдържа цялото построение и цялата промисъл.
Друг епитет на Хекате е уцелващата отдалеч, отвъд стоте, като се има предвид, че тя е покровителката на отвъдното и невидимото. Нарича се уцелващата от далеч, защото има способността фино и незабележимо да влияе на делата и да ги направлява. Затова около този образ са нарисувани ловец и елен, което именно значи наслука, способност, улучване. Съвременната наука чете набързо ловеца и елена като молба към божественото същество за наслука в лова, което може да е вярно в своята частичност твърдение, но остава повърхностно и причинено от първата породила се асоциация. Точно историците и археолозите са тези, които имат познанията, нужни да се направи паралела между Хекате и Тройната Ма, но те така и не достигат до него, защото им липсва задълбочаване в тематиката, а също и смелост. Така ловецът и еленът са не молба към богинята-майка, а са нейн епитет.
Епитетът „отвъд стоте”, което значи в отвъдното, има много дълбок смисъл. Става дума не за сто, а за сто и осем, което е свещено число в множество учения и религии. То има много тълкувания, но най-същественото е следното 108 = 00.11.22.33 , което е по своята същност комбинация на елементи, които търпят развитие. Тези елементи са трите начала, от които всичко се изгражда, и така числото 108 значи всички основни варианти на построение на битието. Затова Хекате (Ма) е богинята отвъд стоте, защото женското начало е това на построението и промисълта и съдържа всички основни построения. Вижда се, че покрай този образ са изобразени множество „шахматни” полета, като те са част от т.нар. магурска математика и търпят развитие до числото 108. Тези полета се явяват база, матрица, върху която се извършват превръщанията на фигурите от една в друга. Промяната на фигурите от една в друга става с промяната на едно свойство на всеки ход, като свойството се изменя от една стойност в неговата противоположна, което по съществото си е именно вълнообразна черта. Всяка вълнообразна черта показва развитието на едно свойство, т.е. на един елемент от символите.
На това място се срещат и единствените зигзагообразни линии, които имат вертикално разположение (Фигура 115).
На Фигура 116 вляво е показана статуетка на Великата богиня-майка, намерена край Пазарджик. Снимката е взета от туристически сайт и към нея е дадена следната информация:
То (изображението) е изработено през V хил.пр.Хр. и представлява глинена фигура на седнала жена.
Най-ранната и една от най-известните праисторически Венери е каменната статуетка от Вилендорф, Австрия, датирана около 20 000 г.пр.Хр. Това, което занимава учените, е фактът, че древните хора не са обръщали особено внимание на главата на тези идоли. Формите на тялото са прекалено развити, докато чертите на лицето са предадени съвсем схематично, а в някои случаи дори липсват.
Сравнявайки различни наблюдения, изследователите стигат до заключението, че женските фигурки от глина и много рядко от камък изобразяват едно и също божество, което може да се нарече Великата богиня, майка на всички богове. Някои специалисти дори смятат, че култът към тракийската богиня Бендида, появил се доста по-късно, в действителност е продължение на същия древен култ.
„Фигура на седнала жена” е представена цели три пъти в Магура, като „жената” дори седи в поза лотос. От там и от бременността й с битието идва изключително широкият ханш на тази и подобните статуетки. „Не са обръщали особено внимание на главата на тези идоли” е особеност, която се наблюдава при абсолютно всички рисунки от Магура. „Формите на тялото са прекалено развити, докато чертите на лицето са предадени съвсем схематично, а в някои случаи дори липсват” – отново типична особеност на магурските рисунки. Накрая учените заключават, че става дума за много стар култ към една и съща богиня-майка.
Фигура 116. Статуетка на Великата богиня-майка, намерена край Пазарджик, и един от аспектите на богинята-майка от Магура
Фигура 116 показва изключителната прилика между статуетката и изображението от Магура. Тя е видна за всеки човек с поне малък усет към форма и пропорция, но не е била забелязана от българската историческа и археологическа наука, способна иначе да открива прилики между различни орнаменти и символи. Същата пропуска да забележи, че всички варианти и стилове на изобразяване на богинята-майка са представени в организирана съвкупност в нашата пещера, което я превръща в първоизточник на знанието за богинята-майка, защото единствено първоизточникът съдържа цялата информация, а всички ползватели по веригата разполагат само с части и аспекти от нея. Налични са и статуетки на богинята-майка, които я представят като „танцуваща жена” с вдигнати в полукръг около главата ръце, което явно е запазена магурска марка в символизма. Такива са намирани на територията на днешен Египет, около реката Нил, и са датирани от неговия преддинастичен период. Същите фигури и до днес се използват от Индуизма.
Оказва се, че разполагаме на едно място с цялостна и завършена философия, която съдържа в себе си всички аспекти на различните съвременни учения, религии и култове. Това е възможно само, ако тази цялостна философска система е родоначалникът. В подкрепа на тази теза идва изображението на богинята-майка като Учител (Фигура 111), каквото не се открива на никое друго място, и значи, че Ма е дала своето просвещение именно в земите на днешните Северозападна България и Югозападна Румъния. Това е напълно логично от страна на нейното телесно проявление, защото тези земи се намират в центъра на Балканския полуостров, разположени около река Дунав и сред най-плодородните земи на света. Тук са съсредоточени половината от всички висококачествени световни почви. Това е съвършеното място, което ще избере всеки, който желае да създаде цивилизовано и просветлено човечество. От същите земи са били изгонени Птиците, за да се създаде жизненото пространство за човека.
Третият епитет на Хекате е акушерството, което символизира раждането, т.е. сътворението на света и неговото съдържание. Богинята-майка Ма е Девата, която ражда човека преди 42 680 години, като не става напълно ясно дали го ражда (създава) само в интелектуален и душевен аспект или и в телесен.
Съществува едно указание в тази посока и то е кръгът с кръст, който е нарисуван над трите аспекта на Ма. Този символ значи ограничено и обособено пространство, а научихме, че пространството е структурирано място, в което нещата могат да се осъществяват. Това е символът на телесното въплъщение.
Кръгът с кръст също е символът на Земята, а тя е свързана с тялото и с неговото създаване, защото то е изградено от неговите минерални елементи, т.е. от „глината”. Разположението на този символ при богинята-майка значи, че тя е източникът не само на човешкия ум и душа, но и на човешкото тяло. Този прочит е в пълно съгласие с по-късно постъпилата информация за символа Т, който може да се извика във въображението чрез стимулация на епифизната жлеза. Това значи, че богинята-майка – носителят на символа Т е и телесният родоначалник на древния дунавски и балкански човек, който е изпъстрил пещерата със символа на своята чиста генетична линия.
Има ли тленни останки от Ма и къде трябва да се търсят те, е доста сложен въпрос. Лично ли е износила първите хора или е оказала генетично въздействие върху вече съществуващи предхора? Като се има предвид, че всички женски телесни фигури от пещерата приличат напълно на съзвездието Орион и дори имат колан като него, може да се предположи генетична намеса за създаването на човека от предполагаемата матриархална и рептилска цивилизация, идваща от Орион.
Каза се по-рано, че в Магура се случва да се заснемат безплътни същества, известни с името асури. Това са духове-пазители, които се срещат на свещени места и особено там, където в състоянието сомадхи медитират и пребивават древни и високоразвити същества. Тези медитиращи същества се явяват прародители на човека в телесен смисъл. Тук виждаме една двояка връзка между нещата. Богините-майки са и безтелесни символи, но и напълно телесни човекоподобни същества, който владеят йога и медитация, както личи от позите им, и са дали генетиката на човешкото тяло. И двете учения са нужни, за да се постигне състоянието сомадхи, в което тялото остава вцепенено, но живо, медитативно и съзнателно в продължение на много хиляди години. Тези същества имат огромна мъдрост и се намират някъде в дълбоките недра на Магура.
Това дава отговор на въпроса защо хората записват знанията си в галериите на пещерата – както се каза още в началото, защото само тук намират нещо, което има голямо значение, но не може да се намери на друго място. Тук древния човек среща своите Учители – същества, излезли от състоянието сомадхи, за да научат човека на божественост и мъдрост. Тези уроци са записани по време на преподаването им, за да се запазят за всички бъдещи поколения, а записът е направен така, че да остава разбираем винаги, независимо от езика и нравите.
С това добиват по-ясен и буквален смисъл дългите вратове на съществата, които свързват телата им с висините. Знае се, че в състояние на дълбока медитация съзнанието може да се отдели от тялото и да пътува в отвъдните божествени светове, но остава свързано с тялото чрез т.нар. сребърна нишка. Именно тя се символизира от дългите вратове на изображенията.
Сцената с Тройната Ма е мястото, на което се съдържат най-много „шахматни” полета и зигзагообразни линии (Фигура 120). Това е напълно нормално, защото „шахматните” полета са матрицата на душата, върху която се извършват превръщанията на основните състояния. Посочи се вече, че тези превръщания се описват от вълнообразните линии. С това около богините-майки са изписани законите на изтъкаване на построението на нещата, а също и на хората.
И накрая, но далеч без да изчерпва сцената и темата, идва едно изображение от същото място, което показва символа на бог, този път като абстрактна идея, под който са разположени три черти и един ловец с лък (Фигура 121). Ето това вече е запис на молитва, защото тя се отправя към абстрактна същност по същия начин, както го правим и ние, а не към конкретните телесни въплъщения на боговете, които едва ли са се занимавали с удовлетворяване на лични искания при положение, че са имали огромната задача да просветляват човечеството.
Трите точки представляват изброяване на три неща – това са легендарните и архетипни три желания. Естествено е да са три, тъй като и богът-баща Бел, и богинята-майка Ма са тройни и вършват всичко по троен начин, тъй като само тройното е завършено и цялостно.Трите пожелания са отдясно, което значи, че предшестват, че са в началото и са условията, а вляво е наслуката, която следва от тях. Ние трябва така да пожелаваме, че да искаме подкрепа за изграждането на три условия, водещи като една съвкупност до един резултат – наслуката. Всеки може да ползва този подход, защото той е древен и завещан лично от Учителите, което е гаранция за неговата истинност. Нужно е да изобразим желанието по същия или подобен начин.
За разлика от християнската молитва, където имаме един отделен от човека бог, на когото се молим основно за еднократни помощи в трудни моменти и всичките ни молби към него са от типа „искам” и „дай ми”, то магурската молитва е друго отношение към живота и успеха в него. При магурската молитва е нужно ясно разбиране за крайния резултат като последствие от три необходими условия. Така магурската молитва не се отправя в екстремални моменти, а е ежедневна и устойчива визия за себе си и за света.
В по-дълбокия смисъл на нещата, това дори не е и молитва, а е програмиране на собственото Т – на собствената божественост, на собствената душа и собственото построение. Програмиране по начин, който изисква от нас да знаем какво искаме и какви са условията да го постигнем. Божествената намеса тук се свежда основно до това да изпаднем в резонанс със света и съответните събития и условия в него, така че да предизвикваме късмета си (т.нар. синхроничност), който да подпомогне осъществяването.
Господ помага, но в кошара не вкарва. Помогни си сам, за да ти помогне и Бог. Как иначе Бог да ни помогне за това, което искаме, ако то не е определено като краен резултат и като условия за постигането си? Много са примерите, когато човек желае нещо и знае какъв иска да е крайният резултат, но не си и помисля дори за условията на постигането и се случва да получи резултата, но по силно нежелан начин.
Такива положения се избягват чрез магурската молитва.
Ако знаеш какво искаш да постигнеш, трябва да си наясно и за още три неща-къде, кога и как товада стане. Само в пълен комплект от предварителни условия се постига искания и точен резултат. Напълно съм съгласна с тълкуването на символите изписани в пещерата от представителите на предишна цивилизация с цел продължаване на творчеството на духа в материалния свят. Тези символи са азбуката, с която се разказва за сътворението на една цивилизация и ролята й на тази земя.