ПОСВЕЩЕНИЕ В МАГУРСКИЯ РАЗКАЗ ЗА БОГИНЯТА-МАЙКА

След пос­ве­ще­ни­е­то до­тук, раз­би­ра­не­то на пос­ве­ща­ва­ния за ма­гур­ско­то уче­ние е на­рас­на­ло мно­го и той ве­че се из­пра­вя пред ед­на сце­на, ко­я­то при вли­за­не­то в за­ла­та ос­та­ва не­ви­ди­ма за не­го. При­чи­на­та е, че се па­да зад гър­ба му, а при пър­во­то встъп­ва­не в за­ла­та въз­дей­стви­е­то на „Слън­че­вия ка­лен­дар” е тол­ко­ва сил­но, че чо­век с ле­ко­та би­ва об­се­бен от не­го и не пог­леж­да на­зад.

Фигура 108. Местоположение на сцената

Фигура 108. Местоположение на сцената

Се­га пред пос­ве­ща­ва­ния се раз­кри­ва най-го­ля­ма­та по площ и по брой сим­во­ли сце­на, ко­я­то на­вяр­но е и най-уди­ви­тел­на­та и важ­на от всич­ки (Фи­гу­ра 109). Оно­ва, ко­е­то бе­зус­лов­но до­ми­ни­ра в нея, вед­на­га взри­вя­ва ума на хи­ля­ди пар­че­та, удив­ля­ва и пос­та­вя мно­жес­тво въп­ро­си. То­ва са три­те съ­щес­тва (Фи­гу­ра 110).

Те имат чо­веко­по­доб­на фор­ма, но е оче­вид­но, че не са хо­ра. По­доб­ни са по­меж­ду си със сво­и­те кру­шо­вид­ни те­ла, от ко­и­то чрез сти­ли­зи­ра­не про­из­ли­зат сим­во­ли­те на Лу­на­та, а съ­що и на Зе­мя­та, как­то се ка­за във връз­ка със „Слън­че­вия ка­лен­дар”. Се­дят в по­за ло­тос с ръ­це на ко­ле­не­те. Вра­то­ве­те им са дъл­ги и за­вър­шват с ром­бо­вид­ни гла­ви, над две от ко­и­то са на­лич­ни ат­ри­бу­ти. То­ва са съ­щес­тва­та, в ко­и­то се пре­си­чат най-мно­го ис­то­рии и за ко­и­то е тол­ко­ва труд­но да се го­во­ри ли­ней­но.

Тук ста­ва вид­но не­що мно­го важ­но – всич­ки сим­во­ли Т про­из­ли­зат от дъл­ги­те вра­то­ве на те­зи съ­щес­тва и от тех­ни­те ром­бо­вид­ни гла­ви. То­ва са са­ми­те бо­го­ве и те са точ­но три на брой – ед­на осо­бе­ност на бог, ко­я­то Хрис­ти­ян­ство­то за­е­ма, как­то и всич­ко ос­та­на­ло от уче­ни­е­то на Ма­гу­ра, и по­ра­ди то­ва оп­ре­де­ля своя бог ка­то три­е­ди­нен и три­ли­чен. То­ва са три­те ас­пек­та на един и съ­щи бог и, ко­е­то е осо­бе­но­то, той е жен­ска същ­ност. То­ва е ви­на­ги бре­мен­на­та и раж­да­ща­та всич­ко бо­ги­ня-май­ка, ко­я­то ели­ни­те на­ри­чат Хе­ка­те, а Хрис­ти­ян­ство­то – Бо­го­ро­ди­ца. Раз­би­ра се, в Хрис­ти­ян­ство­то всич­ко е мно­го сил­но из­кри­ве­но, де­фор­ми­ра­но и ма­ни­пу­ли­ра­но, но все пак в не­го се на­ми­рат мно­жес­тво важ­ни све­де­ния, ко­и­то под­по­ма­гат раз­би­ра­не­то на ста­ро­то ма­гур­ско уче­ние.

Фигура 109. По-голямата част от сцената с богинята-майка

Фигура 109. По-голямата част от сцената с богинята-майка

Фигура 110. Трите образа на богинята-майка

Фигура 110. Трите образа на богинята-майка

Спо­ред нас­ко­ро ста­на­ла из­вес­тна ин­фор­ма­ция, епи­физ­на­та жле­за, ко­я­то се на­ми­ра в сре­да­та на мо­зъ­ка и има важ­на ро­ля за ко­му­ни­ка­ци­я­та меж­ду две­те по­лу­къл­ба и за хор­мо­нал­ния ба­ланс на ор­га­низ­ма, по­раж­да об­ра­за Т на ос­но­ва­та на чо­веш­ка­та ге­не­ти­ка. За цел­та чо­век тряб­ва да се със­ре­до­то­чи мис­ле­но и във въ­об­ра­же­ни­е­то си вър­ху сре­да­та на гла­ва­та си, т.е. вър­ху епи­физ­на­та си жле­за, и да си пред­ста­вя, че из­пра­ща в нея яс­на си­ня свет­ли­на, оп­ре­де­ле­на по-точ­но ка­то крал­ско син­ьо. То­ва е цве­тът, то­нът на ра­бо­та на та­зи жле­за и за­то­ва тя се от­зо­ва­ва на та­зи об­раз­на сти­му­ла­ция.

То­ва до­веж­да до по­я­ва­та в съз­на­ни­е­то на об­ра­за Т в точ­но та­зи му фор­ма или в дру­ги­те две не­го­ви раз­но­вид­нос­ти, ко­и­то са кръс­та и еги­пет­ския ан­кх – спо­ред ге­не­ти­ка­та и ду­шев­нос­тта на чо­ве­ка. И три­те са ва­лид­ни и рав­ноз­нач­ни. Как­то се ка­за, явя­ва­щи­ят се об­раз е свър­зан с ге­не­ти­ка­та на чо­ве­ка, а тя от своя стра­на е свър­за­на с ду­шев­нос­тта му, за­що­то имен­но ду­ша­та е но­си­те­лят на пос­тро­е­ни­е­то, а ДНК е ней­но те­лес­но въп­лъ­ще­ние. Та­ка все­ки чо­век мо­же за се­бе си да ус­та­но­ви към коя от три­те ге­не­тич­ни и ду­шев­ни ли­нии при­над­ле­жи.

Основ­на­та и пър­ва­та от всич­ки ге­не­тич­ни и ду­шев­ни ли­нии е та­зи на бо­ги­ня­та-май­ка, ко­я­то е но­си­те­лят на чис­то­то и пър­во­на­чал­но Т как­то в ду­ше­вен, та­ка и ге­не­ти­чен план. Виж­да се, че в Ма­гу­ра всич­ки Т са пред­ста­ве­ни точ­но по то­зи из­на­ча­лен на­чин, ко­е­то ид­ва да по­ка­же, че ма­гур­ска­та кул­ту­ра е пър­ва­та бо­жес­тве­на ли­ния, ко­я­то на­се­ля­ва све­та. Дру­ги­те два сим­во­ла са про­из­вод­ни на Т, зна­че­ни­е­то на ко­е­то е, че Бал­ка­ни­те по­раж­дат ед­но ос­нов­но уче­ние и един ос­но­вен на­бор от ге­ни, ко­и­то да­ват две дру­ги ос­нов­ни уче­ния и два дру­ги ос­нов­ни на­бо­ра от ге­ни.

По­ра­ди то­ва, че раз­лич­ни уче­ния произлизат от ма­гур­ско­то, те но­сят част от не­го­вия сми­съл и е пра­вил­но в тях да тър­сим сле­ди­те на из­кон­на­та древ­на бал­кан­ска мъд­рост. Та­ка в об­ра­за на Хе­ка­те мо­жем да на­ме­рим ин­фор­ма­ция за Ма от Ма­гу­ра.

Хе­ка­те е трой­на бо­ги­ня и все­ки неин об­раз се ха­рак­те­ри­зи­ра с един осо­бен ат­ри­бут, кой­то символизира сми­съ­ла на въп­рос­ния ас­пект. Пър­во, тя но­си фак­ла, ко­е­то е сим­вол на поз­на­ни­е­то и прос­вет­ле­ни­е­то – тя е учи­те­лят на чо­ве­ка. Ка­то се заг­ле­да­ме по-вни­ма­тел­но в най-левия об­раз, по­ка­зан по-под­роб­но и на Фи­гу­ра 111, виж­да­ме, че в дяс­на­та си ръ­ка той дър­жи огън, а над гла­ва­та си има сим­во­ла Т с най-ши­ро­ка­та от всич­ки хо­ри­зон­тал­ни чер­ти. Та­зи чер­та сим­во­ли­зи­ра пос­тро­е­ни­е­то, про­ми­съл­та, зна­ни­е­то. То­ва е най-го­ля­мо­то от­но­ше­ние на хо­ри­зон­тал­на към вер­ти­кал­на чер­та, ко­е­то е изоб­ра­зе­но в Ма­гу­ра, и зна­чи, че то­ва е об­ра­зът с най-мно­го­то про­ми­съл, с най-го­ля­мо­то зна­ние.

То­ва е Ве­ли­ки­ят учи­тел на чо­ве­чес­тво­то, ос­но­во­по­лож­ни­кът на ма­гур­ска­та шко­ла. Тъй ка­то мно­го ци­ви­ли­за­ции, уче­ния и пох­ва­ти са ос­но­ва­ни на уче­ни­е­то от Ма­гу­ра и не­го­ви­те ме­то­ди и ор­га­ни­за­ция, то не е чуд­но, че шап­ки­те на ма­гис­три­те, ма­гис­тра­ти­те и са­нов­ни­ци­те ви­на­ги и в мно­го час­ти на све­та имат точ­но фор­ма­та на сим­во­ла Т. Ма­гис­трат зна­чи, че чо­ве­кът е обу­чен и об­ра­зо­ван по оп­ре­де­ле­на сис­те­ма да из­вър­шва ком­пе­тен­тно ня­как­ва дей­ност, ка­то ком­пе­тен­тнос­тта му е про­ве­ре­на и приз­на­та от на­пъл­но ле­ги­тим­на шко­ла. Ду­ма­та ма­гис­тър оз­на­ча­ва ня­кол­ко не­ща, а имен­но уп­ра­ви­тел, май­стор и учи­тел. Пър­ви­ят от всич­ки учи­те­ли е бо­ги­ня­та-май­ка в то­зи си ас­пект, за­то­ва тя е Ве­ли­ки­ят ма­гис­тър, т.е. Ве­ли­ки­ят учи­тел. Та­зи тит­ла в ма­сон­ство­то не се по­я­вя­ва от ни­що­то.

За съз­да­ва­не­то на чо­ве­ка е важ­но не са­мо тя­ло­то, но и умът и ду­ша­та, ко­и­то са пос­та­ве­ни в не­го, а те са ас­пект на Май­ка­та Ма – на бо­ги­ня­та-май­ка. Учей­ки пър­вич­ния чо­век, бо­ги­ня­та-май­ка е нап­ра­ви­ла от не­го бо­жес­твен чо­век.

Бо­ги­ня­та-май­ка пре­на­ся хо­ри­зон­тал­на­та чер­та на сво­е­то Т вър­ху сим­во­ли­те на си­ли­те, с ко­е­то пра­ви от тях пър­вич­но втъ­ка­ни и спрег­на­ти си­ли, явя­ва­щи се по­ра­ди то­ва жен­ски. Та­ка на си­ли­те се да­ва ло­ги­ка на по­ве­де­ние.

Фигура 111. Великият учител на човека

Фигура 111. Великият учител на човека

По та­къв на­чин дос­ти­га­ме до още ед­но раз­би­ра­не за име­то на пе­ще­ра­та и то е Ма-Гу­ра, ко­е­то зна­чи Май­ка­та-Учи­тел­ка. Гу­ра е мно­го ста­ра бал­кан­ска ду­ма, ко­я­то се за­паз­ва на се­вер от Ду­нав и днес там зна­чи ус­та. В бъл­гар­ския език до не­от­дав­на е съ­щес­тву­ва­ла тра­ди­ци­я­та го­ле­ми­те и изя­ве­ни май­сто­ри да се на­ри­чат ус­та, ко­е­то зна­чи, че уме­ни­е­то и раз­би­ра­не­то им е мно­го го­ля­мо и те се явя­ват учи­те­ли. То­ва е от­звук от уче­ни­е­то на на­ши­те мно­го древ­ни пра­ро­ди­те­ли. В то­зи сми­съл на­ша­та на­у­ка не е мно­го да­ле­че от ис­ти­на­та, ко­га­то каз­ва, че име­то Ма­гу­ра ид­ва от ру­мън­ския език, за­що­то там и до се­га са за­па­зи­ли на­ша­та ста­ра об­ща ду­ма гу­ра. В греш­ка са, оба­че, ко­га­то твър­дят, че Ма­гу­ра ид­ва от румънския език със зна­че­ни­е­то „хъл­м”. То­зи въп­рос те след­ва да про­у­чат по-за­дъл­бо­че­но. В дру­га кни­га той се раз­глеж­да по-под­роб­но.

По-на­зад се ка­за, че маг е он­зи, кой­то е обу­чен и при­те­жа­ва зна­ни­е­то, раз­би­ра­не­то и уме­ни­е­то да пра­ви не­ща­та. Ня­ма ни­що по-ес­тес­тве­но от то­ва маг да учи в Ма­гу­ра. Общи­ят ко­рен е оче­ва­ден. Твър­ди се, че ду­ма­та маг ид­ва от пер­сий­ския език, къ­де­то зна­чи точ­но спо­со­бен чо­век. То­ва се пол­зва ка­то ар­гу­мент, че име­то Ма­гу­ра не мо­же да е с дре­вен бал­кан­ски про­из­ход, но ни­кой не се се­ща, че ние днес има­ме ду­ма­та мо­га, ко­я­то не ид­ва от пер­сий­ски и ед­ва ли е ос­та­на­ла без дре­вен пред­шес­тве­ник.

Фигура 112. Произход на първичните женски същности от богинята-майка

Фигура 112. Произход на първичните женски същности от богинята-майка

Мно­го съ­щес­тве­но е оно­ва, ко­е­то се случ­ва вля­во от то­зи об­раз (Фи­гу­ра 112), за­що­то спо­ред по­со­ка­та на че­те­не в Ма­гу­ра то е пос­лед­ствие от об­ра­за. Виж­да се на­бор от по­доб­ни фи­гу­ри – всич­ки­те жен­ски по сво­я­та сим­во­ли­ка. То­ва са раз­лич­ни ас­пек­ти на жен­ски­те си­ли, ко­и­то са по­ро­де­ни от бо­ги­ня­та-май­ка и по-къс­но би­ват впле­те­ни в те­лес­ни­те об­ра­зи на жен­ски­те фи­гу­ри от пе­ще­ра­та. Та­ка раз­би­ра­ме, че бо­ги­ня­та-май­ка е съз­да­ла жен­ския ас­пект на съ­щес­тву­ва­не­то от огъ­ня в ръ­ка­та си и ге­не­тич­но­то и ду­шев­но Т. Ге­не­ти­ка­та и ду­ша­та са все пос­тро­е­ния, ко­е­то оз­на­ча­ва, че са част от жен­ско­то на­ча­ло. Имен­но ко­ла­нът през кръс­та на жен­ски­те фи­гу­ри има то­зи сми­съл – же­на­та е но­си­те­лят на ге­ни­те и ду­ша­та и тя в най-го­ля­ма сте­пен фор­ми­ра де­те­то. Съ­щес­тву­ват до­ри на­уч­ни хи­по­те­зи, спо­ред ко­и­то ге­не­ти­ка­та на де­те­то се фор­ми­ра на 75% от ге­не­ти­ка­та на май­ка­та, а съ­ща­та про­пор­ция е ва­лид­на и за пси­хи­ка­та и ду­шев­нос­тта. В та­зи връз­ка ев­рей­ски­ят на­род има тра­ди­ции, спо­ред ко­и­то оп­ре­де­ля­ща за то­ва да­ли де­те­то е евреин е на­род­нос­тта на май­ка­та, а не на ба­ща­та, ко­е­то е из­раз на съ­що­то то­ва ма­гур­ско зна­ние. Т.е., бо­ги­ня­та-май­ка да­ва де­те­род­на­та спо­соб­ност на же­ни­те. В кръс­та на вся­ка ед­на же­на се съ­дър­жа бо­ги­ня­та-май­ка, т.е. в ут­ро­ба­та. Фор­ма­та на ут­ро­ба­та сил­но на­по­до­бя­ва сим­во­ла Т – ни­що слу­чай­но.

Те­зи жен­ски сим­во­ли са по­ка­за­ни по-под­роб­но на Фи­гу­ра 113 и Фи­гу­ра 114.

Фигура 113. Част от  първичните женски същности

Фигура 113. Част от първичните женски същности

Фигура 114. Друга част от първичните женски същности

Фигура 114. Друга част от първичните женски същности

Вся­ко поз­на­ние, вся­ко уме­ние и все­ки за­на­ят ид­ват от бо­ги­ня­та-май­ка и към нея тряб­ва да се об­ръ­ща все­ки, кой­то же­лае да се на­у­чи. То­ва е та­ка, за­що­то тя съ­дър­жа ця­ло­то пос­тро­е­ние и ця­ла­та про­ми­съл.

Фигура 115. Отвъдният аспект на богинята-майка

Фигура 115. Отвъдният аспект на богинята-майка

Друг епи­тет на Хе­ка­те е уцел­ва­ща­та от­да­леч, от­въд сто­те, ка­то се има пред­вид, че тя е пок­ро­ви­тел­ка­та на от­въд­но­то и не­ви­ди­мо­то. На­ри­ча се уцел­ва­ща­та от да­леч, за­що­то има спо­соб­нос­тта фи­но и не­за­бе­ле­жи­мо да вли­яе на де­ла­та и да ги нап­рав­ля­ва. За­то­ва око­ло то­зи об­раз са на­ри­су­ва­ни ло­вец и елен, ко­е­то имен­но зна­чи нас­лу­ка, спо­соб­ност, улуч­ва­не. Съв­ре­мен­на­та на­у­ка че­те на­бър­зо ло­ве­ца и еле­на ка­то мол­ба към божественото съ­щес­тво за нас­лу­ка в ло­ва, ко­е­то мо­же да е вяр­но в сво­я­та час­тич­ност твър­де­ние, но ос­та­ва по­вър­хнос­тно и при­чи­не­но от пър­ва­та по­ро­ди­ла се асо­ци­а­ция. Точ­но ис­то­ри­ци­те и ар­хе­о­ло­зи­те са те­зи, ко­и­то имат поз­на­ни­я­та, нуж­ни да се нап­ра­ви па­ра­ле­ла меж­ду Хе­ка­те и Трой­на­та Ма, но те та­ка и не дос­ти­гат до не­го, за­що­то им лип­сва за­дъл­бо­ча­ва­не в те­ма­ти­ка­та, а съ­що и сме­лост. Та­ка ло­ве­цът и еле­нът са не мол­ба към бо­ги­ня­та-май­ка, а са нейн епи­тет.

Епи­те­тът „от­въд сто­те”, ко­е­то зна­чи в от­въд­но­то, има мно­го дъл­бок сми­съл. Ста­ва ду­ма не за сто, а за сто и осем, ко­е­то е све­ще­но чис­ло в мно­жес­тво уче­ния и ре­ли­гии. То има мно­го тъл­ку­ва­ния, но най-съ­щес­тве­но­то е след­но­то 108 = 00.11.22.3, ко­е­то е по сво­я­та същ­ност ком­би­на­ция на еле­мен­ти, ко­и­то тър­пят раз­ви­тие. Те­зи еле­мен­ти са три­те на­ча­ла, от ко­и­то всич­ко се из­граж­да, и та­ка чис­ло­то 108 зна­чи всич­ки ос­нов­ни ва­ри­ан­ти на пос­тро­е­ние на би­ти­е­то. За­то­ва Хе­ка­те (Ма) е бо­ги­ня­та от­въд сто­те, за­що­то жен­ско­то на­ча­ло е то­ва на пос­тро­е­ни­е­то и про­ми­съл­та и съ­дър­жа всич­ки ос­нов­ни пос­тро­е­ния. Виж­да се, че пок­рай то­зи об­раз са изоб­ра­зе­ни мно­жес­тво „шах­мат­ни” по­ле­та, ка­то те са част от т.нар. ма­гур­ска ма­те­ма­ти­ка и тър­пят раз­ви­тие до чис­ло­то 108. Те­зи по­ле­та се явя­ват ба­за, мат­ри­ца, вър­ху ко­я­то се из­вър­шват прев­ръ­ща­ни­я­та на фи­гу­ри­те от ед­на в дру­га. Про­мя­на­та на фи­гу­ри­те от ед­на в дру­га ста­ва с про­мя­на­та на ед­но свой­ство на все­ки ход, ка­то свой­ство­то се из­ме­ня от ед­на стой­ност в не­го­ва­та про­ти­во­по­лож­на, ко­е­то по съ­щес­тво­то си е имен­но въл­но­об­раз­на чер­та. Вся­ка въл­но­об­раз­на чер­та по­каз­ва раз­ви­ти­е­то на ед­но свой­ство, т.е. на един еле­мент от сим­во­ли­те.

На то­ва мяс­то се сре­щат и един­стве­ни­те зиг­за­го­об­раз­ни ли­нии, ко­и­то имат вер­ти­кал­но раз­по­ло­же­ние (Фи­гу­ра 115).

На Фи­гу­ра 116 вля­во е по­ка­за­на ста­ту­ет­ка на Ве­ли­ка­та бо­ги­ня-май­ка, на­ме­ре­на край Па­зар­джик. Сним­ка­та е взе­та от ту­рис­ти­чес­ки сайт и към нея е да­де­на след­на­та ин­фор­ма­ция:

То (изоб­ра­же­ни­е­то) е из­ра­бо­те­но през V хил.пр.Хр. и пред­став­ля­ва гли­не­на фи­гу­ра на сед­на­ла же­на.

Най-ран­на­та и ед­на от най-из­вес­тни­те пра­ис­то­ри­чес­ки Ве­не­ри е ка­мен­на­та ста­ту­ет­ка от Ви­лен­дорф, Австрия, да­ти­ра­на око­ло 20 000 г.пр.Хр. То­ва, ко­е­то за­ни­ма­ва уче­ни­те, е фак­тът, че древ­ни­те хо­ра не са об­ръ­ща­ли осо­бе­но вни­ма­ние на гла­ва­та на те­зи идо­ли. Фор­ми­те на тя­ло­то са пре­ка­ле­но раз­ви­ти, до­ка­то чер­ти­те на ли­це­то са пре­да­де­ни съв­сем схе­ма­тич­но, а в ня­кои слу­чаи до­ри лип­сват.

Срав­ня­вай­ки раз­лич­ни наб­лю­де­ния, из­сле­до­ва­те­ли­те сти­гат до зак­лю­че­ни­е­то, че жен­ски­те фи­гур­ки от гли­на и мно­го ряд­ко от ка­мък изоб­ра­зя­ват ед­но и съ­що бо­жес­тво, ко­е­то мо­же да се на­ре­че Ве­ли­ка­та бо­ги­ня, май­ка на всич­ки бо­го­ве. Ня­кои спе­ци­а­лис­ти до­ри смя­тат, че кул­тът към тра­кий­ска­та бо­ги­ня Бен­ди­да, по­я­вил се дос­та по-къс­но, в дей­стви­тел­ност е про­дъл­же­ние на съ­щия дре­вен култ.

„Фи­гу­ра на сед­на­ла же­на” е пред­ста­ве­на це­ли три пъ­ти в Ма­гу­ра, ка­то „же­на­та” до­ри се­ди в по­за ло­тос. От там и от бре­ме­ннос­тта й с би­ти­е­то ид­ва из­клю­чи­тел­но ши­ро­ки­ят ханш на та­зи и по­доб­ни­те ста­ту­ет­ки. „Не са об­ръ­ща­ли осо­бе­но вни­ма­ние на гла­ва­та на те­зи идо­ли” е осо­бе­ност, ко­я­то се наб­лю­да­ва при аб­со­лют­но всич­ки ри­сун­ки от Ма­гу­ра. „Фор­ми­те на тя­ло­то са пре­ка­ле­но раз­ви­ти, до­ка­то чер­ти­те на ли­це­то са пре­да­де­ни съв­сем схе­ма­тич­но, а в ня­кои слу­чаи до­ри лип­сват” – от­но­во ти­пич­на осо­бе­ност на ма­гур­ски­те ри­сун­ки. Нак­рая уче­ни­те зак­лю­ча­ват, че ста­ва ду­ма за мно­го стар култ към ед­на и съ­ща бо­ги­ня-май­ка.

PazardzikGreatmother magura 053

Фигура 116. Статуетка на Великата богиня-майка, намерена край Пазарджик, и един от аспектите на богинята-майка от Магура

Фи­гу­ра 116 по­каз­ва из­клю­чи­тел­на­та при­ли­ка меж­ду ста­ту­ет­ка­та и изоб­ра­же­ни­е­то от Ма­гу­ра. Тя е вид­на за все­ки чо­век с по­не ма­лък усет към фор­ма и про­пор­ция, но не е би­ла за­бе­ля­за­на от бъл­гар­ска­та ис­то­ри­чес­ка и ар­хе­о­ло­ги­чес­ка на­у­ка, спо­соб­на ина­че да от­кри­ва при­ли­ки меж­ду раз­лич­ни ор­на­мен­ти и сим­во­ли. Съ­ща­та про­пус­ка да за­бе­ле­жи, че всич­ки ва­ри­ан­ти и сти­ло­ве на изобразяване на бо­ги­ня­та-май­ка са пред­ста­ве­ни в ор­га­ни­зи­ра­на съв­куп­ност в на­ша­та пе­ще­ра, ко­е­то я прев­ръ­ща в пър­во­из­точ­ник на зна­ни­е­то за бо­ги­ня­та-май­ка, за­що­то един­стве­но пър­во­из­точ­ни­кът съ­дър­жа ця­ла­та ин­фор­ма­ция, а всич­ки пол­зва­те­ли по ве­ри­га­та раз­по­ла­гат са­мо с час­ти и ас­пек­ти от нея. На­лич­ни са и ста­ту­ет­ки на бо­ги­ня­та-май­ка, ко­и­то я пред­ста­вят ка­то „тан­цу­ва­ща же­на” с вдиг­на­ти в по­лук­ръг око­ло гла­ва­та ръ­це, ко­е­то яв­но е за­па­зе­на ма­гур­ска мар­ка в сим­во­лиз­ма. Та­ки­ва са на­ми­ра­ни на те­ри­то­ри­я­та на дне­шен Еги­пет, око­ло ре­ка­та Нил, и са да­ти­ра­ни от не­го­вия пред­ди­нас­ти­чен пе­ри­од. Съ­щи­те фи­гу­ри и до днес се из­пол­зват от Инду­из­ма.

Оказ­ва се, че раз­по­ла­га­ме на ед­но мяс­то с ця­лос­тна и за­вър­ше­на фи­ло­со­фия, ко­я­то съ­дър­жа в се­бе си всич­ки ас­пек­ти на раз­лич­ни­те съв­ре­мен­ни уче­ния, ре­ли­гии и кул­то­ве. То­ва е въз­мож­но са­мо, ако та­зи ця­лос­тна фи­ло­софс­ка сис­те­ма е ро­до­на­чал­ни­кът. В под­кре­па на та­зи те­за ид­ва изоб­ра­же­ни­е­то на бо­ги­ня­та-май­ка ка­то Учи­тел (Фи­гу­ра 111), как­во­то не се от­кри­ва на ни­кое дру­го мяс­то, и зна­чи, че Ма е да­ла сво­е­то просвещение имен­но в зе­ми­те на днеш­ни­те Се­ве­ро­за­пад­на Бъл­га­рия и Юго­за­пад­на Ру­мъ­ния. То­ва е на­пъл­но ло­гич­но от стра­на на ней­но­то те­лес­но про­яв­ле­ние, за­що­то те­зи зе­ми се на­ми­рат в цен­тъ­ра на Бал­кан­ския по­лу­ос­тров, раз­по­ло­же­ни око­ло ре­ка Ду­нав и сред най-пло­до­род­ни­те зе­ми на све­та. Тук са със­ре­до­то­че­ни по­ло­ви­на­та от всич­ки ви­со­ко­ка­чес­тве­ни све­тов­ни поч­ви. То­ва е съ­вър­ше­но­то мяс­то, ко­е­то ще из­бе­ре все­ки, кой­то же­лае да съз­да­де ци­ви­ли­зо­ва­но и прос­вет­ле­но чо­ве­чес­тво. От съ­щи­те зе­ми са би­ли из­го­не­ни Пти­ци­те, за да се съз­да­де жиз­не­но­то пространство за чо­ве­ка.

Фигура 117. Един от аспектите на богинята-майка

Фигура 117. Един от аспектите на богинята-майка

Тре­ти­ят епи­тет на Хе­ка­те е аку­шер­ство­то, ко­е­то сим­во­ли­зи­ра раж­да­не­то, т.е. сът­во­ре­ни­е­то на све­та и не­го­во­то съ­дър­жа­ние. Бо­ги­ня­та-май­ка Ма е Де­ва­та, ко­я­то раж­да чо­ве­ка пре­ди 42 680 го­ди­ни, ка­то не ста­ва на­пъл­но яс­но да­ли го раж­да (съз­да­ва) са­мо в ин­те­лек­ту­а­лен и ду­ше­вен аспект или и в те­ле­сен.

Съ­щес­тву­ва ед­но ука­за­ние в та­зи по­со­ка и то е кръ­гът с кръст, кой­то е на­ри­су­ван над три­те ас­пек­та на Ма. То­зи сим­вол зна­чи ог­ра­ни­че­но и обо­со­бе­но прос­тран­ство, а на­у­чих­ме, че прос­тран­ство­то е струк­ту­ри­ра­но мяс­то, в ко­е­то не­ща­та мо­гат да се осъ­щес­твя­ват. То­ва е сим­во­лът на те­лес­но­то въп­лъ­ще­ние.

Кръ­гът с кръст съ­що е сим­во­лът на Зе­мя­та, а тя е свър­за­на с тя­ло­то и с не­го­во­то съз­да­ва­не, за­що­то то е из­гра­де­но от не­го­ви­те ми­не­рал­ни еле­мен­ти, т.е. от „гли­на­та”. Раз­по­ло­же­ни­е­то на то­зи сим­вол при бо­ги­ня­та-май­ка зна­чи, че тя е из­точ­ни­кът не са­мо на чо­веш­кия ум и ду­ша, но и на чо­веш­ко­то тя­ло. То­зи про­чит е в пъл­но съг­ла­сие с по-къс­но пос­тъ­пи­ла­та ин­фор­ма­ция за сим­во­ла Т, кой­то мо­же да се из­ви­ка във въ­об­ра­же­ни­е­то чрез сти­му­ла­ция на епи­физ­на­та жле­за. То­ва зна­чи, че бо­ги­ня­та-май­ка – но­си­те­лят на сим­во­ла Т е и те­лес­ни­ят ро­до­на­чал­ник на древ­ния ду­нав­ски и бал­кан­ски чо­век, кой­то е из­пъс­трил пе­ще­ра­та със сим­во­ла на сво­я­та чис­та ге­не­тич­на ли­ния.

Фигура 118. Друг поглед към сцената

Фигура 118. Друг поглед към сцената

Фигура 119. Кръгът с кръст – символът на Земята и тялото

Фигура 119. Кръгът с кръст – символът на Земята и тялото

Има ли тлен­ни ос­тан­ки от Ма и къ­де тряб­ва да се тър­сят те, е дос­та сло­жен въп­рос. Лич­но ли е из­но­си­ла пър­ви­те хо­ра или е ока­за­ла ге­не­тич­но въз­дей­ствие вър­ху ве­че съ­щес­тву­ва­щи пред­хо­ра? Ка­то се има пред­вид, че всич­ки жен­ски те­лес­ни фи­гу­ри от пе­ще­ра­та при­ли­чат на­пъл­но на съз­вез­ди­е­то Ори­он и до­ри имат ко­лан ка­то не­го, мо­же да се пред­по­ло­жи ге­не­тич­на на­ме­са за съз­да­ва­не­то на чо­ве­ка от пред­по­ла­га­е­ма­та мат­ри­ар­хал­на и реп­тил­ска ци­ви­ли­за­ция, ид­ва­ща от Ори­он.

Ка­за се по-ра­но, че в Ма­гу­ра се случ­ва да се зас­не­мат без­плът­ни съ­щес­тва, из­вес­тни с име­то асу­ри. То­ва са ду­хо­ве-па­зи­те­ли, ко­и­то се сре­щат на све­ще­ни мес­та и осо­бе­но там, къ­де­то в със­то­я­ни­е­то со­мад­хи ме­ди­ти­рат и пре­би­ва­ват древ­ни и ви­со­ко­ра­з­ви­ти съ­щес­тва. Те­зи ме­ди­ти­ра­щи съ­щес­тва се явя­ват пра­ро­ди­те­ли на чо­ве­ка в те­ле­сен сми­съл. Тук виж­да­ме ед­на дво­я­ка връз­ка меж­ду не­ща­та. Бо­ги­ни­те-май­ки са и без­те­лес­ни сим­во­ли, но и на­пъл­но те­лес­ни чо­ве­ко­по­доб­ни съ­щес­тва, кой­то вла­де­ят йо­га и ме­ди­та­ция, как­то ли­чи от по­зи­те им, и са да­ли ге­не­ти­ка­та на чо­веш­ко­то тя­ло. И две­те уче­ния са нуж­ни, за да се пос­тиг­не със­то­я­ни­е­то со­мад­хи, в ко­е­то тя­ло­то ос­та­ва вце­пе­не­но, но жи­во, ме­ди­та­тив­но и съз­на­тел­но в про­дъл­же­ние на мно­го хи­ля­ди го­ди­ни. Те­зи съ­щес­тва имат огромна мъд­рост и се на­ми­рат ня­къ­де в дъл­бо­ки­те нед­ра на Ма­гу­ра.

Фигура 120. Обстойни указания относно пространствата и тъканта на всемира

Фигура 120. Обстойни указания относно пространствата и тъканта на всемира

То­ва да­ва от­го­вор на въп­ро­са за­що хо­ра­та за­пис­ват зна­ни­я­та си в га­ле­ри­и­те на пе­ще­ра­та – как­то се ка­за още в на­ча­ло­то, за­що­то са­мо тук на­ми­рат не­що, ко­е­то има го­ля­мо зна­че­ние, но не мо­же да се на­ме­ри на дру­го мяс­то. Тук древ­ния чо­век сре­ща сво­и­те Учи­те­ли – съ­щес­тва, из­лез­ли от със­то­я­ни­е­то со­мад­хи, за да на­у­чат чо­ве­ка на бо­жес­тве­ност и мъд­рост. Те­зи уро­ци са за­пи­са­ни по вре­ме на пре­по­да­ва­не­то им, за да се за­па­зят за всич­ки бъ­де­щи по­ко­ле­ния, а за­пи­сът е нап­ра­вен та­ка, че да ос­та­ва раз­би­ра­ем ви­на­ги, не­за­ви­си­мо от ези­ка и нра­ви­те.

С то­ва до­би­ват по-ясен и бук­ва­лен сми­съл дъл­ги­те вра­то­ве на съ­щес­тва­та, ко­и­то свър­зват те­ла­та им с ви­си­ни­те. Знае се, че в със­то­я­ние на дъл­бо­ка ме­ди­та­ция съз­на­ни­е­то мо­же да се от­де­ли от тя­ло­то и да пъ­ту­ва в от­въд­ни­те бо­жес­тве­ни све­то­ве, но ос­та­ва свър­за­но с тя­ло­то чрез т.нар. сре­бър­на ниш­ка. Имен­но тя се сим­во­ли­зи­ра от дъл­ги­те вра­то­ве на изоб­ра­же­ни­я­та.

Сце­на­та с Трой­на­та Ма е мяс­то­то, на ко­е­то се съ­дър­жат най-мно­го „шах­мат­ни” по­ле­та и зиг­за­го­об­раз­ни ли­нии (Фи­гу­ра 120). То­ва е на­пъл­но нор­мал­но, за­що­то „шах­мат­ни­те” по­ле­та са мат­ри­ца­та на ду­ша­та, вър­ху ко­я­то се из­вър­шват прев­ръ­ща­ни­я­та на ос­нов­ни­те със­то­я­ния. По­со­чи се ве­че, че те­зи прев­ръ­ща­ния се опис­ват от въл­но­об­раз­ни­те ли­нии. С то­ва око­ло бо­ги­ни­те-май­ки са из­пи­са­ни за­ко­ни­те на из­тъ­ка­ва­не на пос­тро­е­ни­е­то на не­ща­та, а съ­що и на хо­ра­та.

Фигура 121. Молитва от Магура

Фигура 121. Молитва от Магура

И нак­рая, но да­леч без да из­чер­пва сце­на­та и те­ма­та, ид­ва ед­но изоб­ра­же­ние от съ­що­то мяс­то, ко­е­то по­каз­ва сим­во­ла на бог, то­зи път ка­то аб­страк­тна идея, под кой­то са раз­по­ло­же­ни три чер­ти и един ло­вец с лък (Фи­гу­ра 121). Ето то­ва ве­че е за­пис на мо­лит­ва, за­що­то тя се от­пра­вя към аб­страк­тна същ­ност по съ­щия на­чин, как­то го пра­вим и ние, а не към кон­крет­ни­те те­лес­ни въп­лъ­ще­ния на бо­го­ве­те, ко­и­то ед­ва ли са се за­ни­ма­ва­ли с удов­лет­во­ря­ва­не на лич­ни ис­ка­ния при по­ло­же­ние, че са има­ли ог­ром­на­та за­да­ча да прос­вет­ля­ват чо­ве­чес­тво­то.

Три­те точ­ки представляват из­бро­я­ва­не на три не­ща – то­ва са ле­ген­дар­ни­те и ар­хе­тип­ни три же­ла­ния. Естес­тве­но е да са три, тъй ка­то и бо­гът-ба­ща Бел, и бо­ги­ня­та-май­ка Ма са трой­ни и вър­шват всич­ко по тро­ен на­чин, тъй ка­то са­мо трой­но­то е за­вър­ше­но и ця­лос­тно.Три­те по­же­ла­ния са от­дяс­но, ко­е­то зна­чи, че пред­шес­тват, че са в на­ча­ло­то и са ус­ло­ви­я­та, а вля­во е нас­лу­ка­та, ко­я­то след­ва от тях. Ние тряб­ва та­ка да по­же­ла­ва­ме, че да ис­ка­ме под­кре­па за из­граж­да­не­то на три ус­ло­вия, во­де­щи ка­то ед­на съв­куп­ност до един ре­зул­тат – нас­лу­ка­та. Все­ки мо­же да пол­зва то­зи под­ход, за­що­то той е дре­вен и за­ве­щан лич­но от Учи­те­ли­те, ко­е­то е га­ран­ция за не­го­ва­та ис­тин­ност. Нуж­но е да изоб­ра­зим же­ла­ни­е­то по съ­щия или по­до­бен на­чин.

За раз­ли­ка от хрис­ти­ян­ска­та мо­лит­ва, къ­де­то има­ме един от­де­лен от чо­ве­ка бог, на ко­го­то се мо­лим ос­нов­но за ед­нок­рат­ни по­мо­щи в труд­ни мо­мен­ти и всич­ки­те ни мол­би към не­го са от ти­па „ис­кам” и „дай ми”, то ма­гур­ска­та мо­лит­ва е дру­го от­но­ше­ние към жи­во­та и ус­пе­ха в не­го. При ма­гур­ска­та мо­лит­ва е нуж­но яс­но раз­би­ра­не за край­ния ре­зул­тат ка­то пос­лед­ствие от три не­об­хо­ди­ми ус­ло­вия. Та­ка ма­гур­ска­та мо­лит­ва не се от­пра­вя в ек­стре­мал­ни мо­мен­ти, а е ежед­нев­на и ус­той­чи­ва ви­зия за се­бе си и за све­та.

В по-дъл­бо­кия сми­съл на не­ща­та, то­ва до­ри не е и мо­лит­ва, а е прог­ра­ми­ра­не на соб­стве­но­то Т – на соб­стве­на­та бо­жес­тве­ност, на соб­стве­на­та ду­ша и соб­стве­но­то пос­тро­е­ние. Прог­ра­ми­ра­не по на­чин, кой­то изис­ква от нас да зна­ем как­во ис­ка­ме и как­ви са ус­ло­ви­я­та да го пос­тиг­нем. Бо­жес­тве­на­та на­ме­са тук се свеж­да ос­нов­но до то­ва да из­пад­нем в ре­зо­нанс със све­та и съ­от­вет­ни­те съ­би­тия и ус­ло­вия в не­го, та­ка че да пре­диз­вик­ва­ме къс­ме­та си (т.нар. син­хро­нич­ност), кой­то да под­по­мог­не осъ­щес­твя­ва­не­то.

Гос­под по­ма­га, но в ко­ша­ра не вкар­ва. По­мог­ни си сам, за да ти по­мог­не и Бог. Как ина­че Бог да ни по­мог­не за то­ва, ко­е­то ис­ка­ме, ако то не е оп­ре­де­ле­но ка­то кра­ен ре­зул­тат и ка­то ус­ло­вия за пос­ти­га­не­то си? Мно­го са при­ме­ри­те, ко­га­то чо­век же­лае не­що и знае ка­къв ис­ка да е край­ни­ят ре­зул­тат, но не си и по­мис­ля до­ри за ус­ло­ви­я­та на пос­ти­га­не­то и се случ­ва да по­лу­чи ре­зул­та­та, но по сил­но не­же­лан на­чин.

Та­ки­ва по­ло­же­ния се из­бяг­ват чрез ма­гур­ска­та мо­лит­ва.

Едно мнение по „ПОСВЕЩЕНИЕ В МАГУРСКИЯ РАЗКАЗ ЗА БОГИНЯТА-МАЙКА

  1. Ако знаеш какво искаш да постигнеш, трябва да си наясно и за още три неща-къде, кога и как товада стане. Само в пълен комплект от предварителни условия се постига искания и точен резултат. Напълно съм съгласна с тълкуването на символите изписани в пещерата от представителите на предишна цивилизация с цел продължаване на творчеството на духа в материалния свят. Тези символи са азбуката, с която се разказва за сътворението на една цивилизация и ролята й на тази земя.

Вашият коментар