По пътя на посвещението си в Магура посвещаваният първо трябваше да достигне до разбирането, че не всяка рисунка, която изглежда телесна, значи непременно тяло, а може да бъде и символ, имащ абстрактен смисъл. Абстракцията значи отделяне от конкретиката, като се има предвид, че умът повече няма нужда от конкретния веществен обект, за да мисли за него. Абстрактният ум работи с идеята за обекта. С това посвещаваният видя също, че съществува не само буквалният прочит и така умът и съзнанието му се отвориха за едно по-дълбоко и много по-всеобхватно разбиране на рисунките. От наивни драсканици на примитивни хора, те се превърнаха в съкровен учебник по устройството на света.
По-навътре по пътя си посвещаваният видя как символите започнаха да губят своята плътност и с приближаването си към Утробната зала да се връщат все повече към изначалните елементи на битието. Така разграждането и връщането към основните сътворяващи принципи достигна своята кулминация при „Слънчевия календар” и започна своя обратен път навън към телесното осъществяване. Неговото ярко начало бяха богините-майки, които раждат всичко съществуващо, като това се има предвид основно по отношение на зараждането на идеите, съзнанията и душите и първоначалното им уплътняване във фините светове. При богините-майки основната идея не е раждането на тялото, а раждането на същността и събитията.
Веднага след тях, по посока на излизането от залата и галерията, т.е. по посоката на комбинирането на елементите и уплътняването на тялото, се намира величествената сцена на въплъщението и прераждането. Двете понятия привидно имат сходно значение, но те имат и някой съществени разлики помежду си. Въплъщаването значи нещо да се вложи в плът, т.е. в тяло, материя. То може да не е живо и да не е съществувало преди това, така че човекът може да въплъщава идеите и намеренията си в материя и действие. Прераждането е подобен процес, но при него се въплъщава живо същество, което има своя живот назад в безкрайността на битието. Това същество може да обитава като отделност фините светове или да се завръща към истинската си божествена природа, единявайки се с нея, като след това добива телесна проекция или я напуска, правейки това много и много пъти.
Сцената на въплъщението и прераждането (Фигура 123) е линейна, за разлика от останалите сцени в пещерата. Тя започва в десния си край, както това винаги се случва при рисунките от Магура, и се развива наляво, като така е описан един процес от последователни етапи.
На Фигура 124 е показано цялото начало на прераждането. В средата на неговата най-дясна част е разположен шаманът (показан по-детайлно в лявата страна на Фигура 125), който ползва инструмент на силата, за да общува с разположената над него душевна същност, показана в дясната страна на Фигура 125. Тази същност е душа, която или скоро е напуснала телесната си проекция и се завръща в отвъдното, или душа, която обитава фините светове.
Традициите на прераждането днес са загубени за българския народ и за западния свят. Както се вижда от тази магурска сцена, някога те са били с голяма важност и употреба, но на един от църковните събори се взема решение прераждането и отвъдния живот да се премахнат от Християнството. Това нанася голяма вреда на човечеството, защото се нарушават условията за спокойна смърт и благоприятни прераждания и се създават условия за „производство” на объркани и озверени души и хора.
При смъртта, в първите три дни след кончината на тялото се случва отделяне на душата. През това време умира още едно фино тяло, което се явява като призрак. То служи за посредник между душата и материалното тяло. След тези три дни следват четиридесет дни, през които душата обитава отвъдното. Там и в това време тя възприема света според собствения си товар от гледни точки, пристрастия, отношения и наклонности. Всяка душа вижда отвъдния свят различно, според собствения си живот и най-вече според намеренията, с които е мислила и действала приживе. Това е всъщност един сън, който се възприема като абсолютна действителност, и в него душата среща събития, обстановки и пътища, които се определят от товара й. Тези условия и нейното отношение към тях определят какъв път в отвъдното ще измине тя и до какво прераждане ще стигне на четиридесетия ден.
При смъртта си човек без нужната подготовка и без нужната подкрепа от страна на живите и отвъдните ще попадне в един свят на объркване и страх. То е все едно заспалият у дома си да се събуди на друга планета, не знаейки нищо за живота там. Прекъсването на традицията, културата и познанието за отвъдния живот и влиянието му върху следващия телесен живот води до неблагоприятно прераждане на изтерзани същества. Те все повече задълбочават неразбирането в света на телесно живите и още повече намаляват възможностите за благоприятни прераждания на останалите и на себе си. Създават се все по-вкопчени в илюзиите общества, които обричат себе си на все по-големи и ненужни страдания.
Медитирането води до пробуждане и съзнателност както приживе, така и в отвъдното, а също и до пълната възможност за избор как да възприемаме и изживяваме условията. Затова такива хора се наричат пробудени и съзнателни, защото те са надраснали възприемането на съня като абсолютна реалност. Такива хора могат да избират много благоприятни прераждания и са безкрайно ценни, защото могат да се явяват на света като просветители и помощници. При създаването и установяването на култура на прераждането, обществото е запознато със същността и сериозността на този въпрос. То подготвя съзнанията и умовете за внезапното попадане в отвъдното и помага на умиращите да намерят нужния покой, така че да не действат прибързано и импулсивно отвъд, гонени от своите нагони. Такова общество извършва правилно зачатието в благоприятни моменти и по подходящ начин, а не като резултат от грешки и случайности.
Подготвеният и съзнателен човек има възможността да изживее смъртта си като плавен преход от този свят към онзи и да направи всичко по най-добрия начин, а не да се събуди зад волана по тесни планински пътища или сред натоварения градски трафик и без умението да шофира.
При всяка смърт първо се явява основното сияние, което е действителната природа на всички неща, но то може да не бъде разпознато. Колкото време от живота си човек е прекарал в будно съзнание и ясен поглед, с толкова време ще разполага при смъртта си за съзнателно взаимодействие с процесите и средата. Така живелите безсъзнателно хора ще имат твърде малко време и за тях изгряването на основното сияние ще бъде само кратък проблясък Те няма да могат да го разпознаят като своята действителна природа, с което биха се единили с него и биха се освободили от безкрайния кръг на преражданията. Така товарът на душата я тласка в отвъдното до нейното действително равнище, все едно подът на всяко следващо равнище е от все по-дебел лед.
Пропусналият основното сияние навлиза във вторичното сияние, което е тройно. Това е познаваемият бог, затова той е троен, защото е вторичен. Шансът за завръщането към истинската ни природа може да бъде пропуснат и тук. От това следват дълга поредица от възможности, които стават все по-телесни, и бавно, но сигурно водят към ново прераждане, за което няма никаква гаранция, че ще бъде отново като човек – всичко зависи от извървения в отвъдното път.
Шаманът не участва в прераждането на обикновени душевни същности, които пропадат през равнищата под действието на товара си. В сцената виждаме, че той се занимава с една друга душевна същност, която изпраща в отвъдното и призовава обратно – показана на Фигура 125 вдясно. Вляво от нея е символът Е, който значи „съм”, „бивам”, „проявявам се като” и неслучайно напълно отговаря по форма и смисъл на нашето спрежение на глагола „съм”. – ние, българите сме магурски хора. Тази душа чрез Е губи наследството от телесния си живот – товара и става съвършен кръг, който се връща в бога, като тук е показан бог от воторо равнище, т.е. вторичното сияние. Такава душа има относителна отделност и може да напусне изначалното цяло при необходимост. Точно такава душа търси шаманът – без кармична предопределеност, съвършена, обучена. На такава душа той помага с ценни наставления по време на смъртта как правилно да се върне към сиянието.
Намесата на шамана води до отделянето на дух от божествената същност, който дух преди прераждането има формата на безтелесен сперматозоид. Виждаме го на Фигура 126 като плътна вертикална черта с плътен кръг върху нея. Духът се превръща в душа за прераждане, което е символът в средата. Тя има сходство с въплътената в тяло душа, но е и много различна – няма всички тези атрибути като пол, свързаност с материално тяло, личност и т.н. Има съзнание, което се символизира от празнотата в дъгата, има насочен надолу триъгълник, което значи въплъщаване, има и отворена надолу дъга за основа, който символ не е известен по смисъла си за сега.
Вляво от тази душа за прераждане се намира един къс дъговиден знак, който показва преминаване в следващото, т.е. наляво, а то е показано на Фигура 127.
На нея виждаме мъж и жена в сексуален акт, като за пръв път женската фигура прави секс, без съзнанието й да е насочено към себе си. Това научаваме от формата и разположението на ръцете й, които тук не са завъртени навътре. Но жената е готова да зачене, което се разбира от ветрилообразната форма на нейния „колан”. Мъжът е в типичното мъжко сексуално състояние.
Вляво от жената е налична трета същност, която участва в сексуалния акт. Това е душата за прераждане, която беше повикана от шамана. Тя стои от страната на жената, с което се показва, че има отношение към нея, а не към мъжа. Жената гледа към душата за прераждане.
От състоянието на жената, което е предадено чрез символи, става ясно, че този сексуален акт не цели получаването на удоволствие или въздействие върху мъжа, както беше при предните сексуални сцени. Неговата цел е зачеването на тази душа и затова се прави от съзнателна жена, която е наясно със събитията и техния смисъл.
И тук, както и в другите сексуални сцени, мъжът е само пособие. Това е действителната съдба на мъжа по отношение на жената и тази роля трудно се приема от много мъже. Вижда се навсякъде, че мъжът става такъв, само когато е отнесен към жената и то не към коя да е, а към онази, която желае удоволствие, зачеване или притежание на мъжа. Погрешно е да се счита, че сексуалното желание извира от мъжете. То се провокира винаги от жените, а мъжете само и единствено изпадат в редуцираното душевно състояние на сексуален инструмент.
Тази магурска сцена е уникална с това, че представя зачатието като специален сексуален акт с три участника. Само и единствено тук зачатието се представя като прераждане.
След сексуалния акт, т.е. наляво от него, се намира една женска същност в изменено състояние, за което научаваме от използваната символика (Фигура 128). Тази женска същност е очевидно плътна и по-малка като душевност, което значи, че е по-телесно ориентирана от обикновеното и по-ограничена в светогледа си. Тя няма глава, което значи, че в това състояние тя служи на нещо друго, а не на личността и егото си. Дъгата на ръцете е къса, което говори за ограниченост на съзнанието, а „коланът” е странично ограничен, което символизира, че тя е отдадена на нещо.
ова е именно състоянието бременна жена. Тя вече служи на по-основен принцип, какъвто е износването на плода и раждането на дете. Той доминира над личността и егото на жената. Увеличената плътност и телесност са ясни символи – не само като увеличен корем, но и като допълнителна телесност – тази на плода и неговото въплъщаване в тяло. Коланът е ограничен, т.е. ограничена е женствеността – много от наклонностите, желанията и типичните женски особености сега са оставени настрана. Това е важно и потребно за правилното въвеждане на генетиката и душевността на детето – в него трябва да се вгради правилната генетична линия на богинята-майка чрез правилния символ Т. Знае се, че плодът се намира именно там – под „колана” и с това този колан се явява хоризонталната черта на неговото Т. В противен случай – при отвореност на колана, в психиката и гените на детето могат да се вложат много излишни страсти и преживявания, които да го деформират, а опасността от това е изключително голяма, защото бъдещият човек се формира като структура на 75% от своята майка и нейния живот и мисли по време на бременността. Точно в този случай пресилената женска еманципация и нейните криворазбрани аспекти са пагубни за бъдещето на човечеството – децата. Майката не трябва и да страда в това време. Липсва и най-малък намек за ветрилообразност на колана, която значи готовност за зачатие или сексуално желание – такова няма, защото жената вече е бременна. И накрая, ограниченото съзнание, което при бременната жена се стеснява само до бременността й и свързаните с нея фактори и условия. Бременната жена е отдадена на бременността си, което стеснява съзнанието.
От дясната страна на бременната жена (жената в това изменено състояние) се намират три успоредни вертикални черти, а от дясно – пет. Това са месеците на бременността, като фигурата на жената се явява четвъртата черта. Отново виждаме изключително интелигентния и синтезиращ подход на ума от магурската култура. Като поставя жената за една от чертите, той показва, че броят на чертите се отнася именно до това състояние, а не до нещо друго. Със същото изображение този ум ни казва още, че това състояние настъпва в четвъртия от деветте месеца. Да си припомним какво знаем за бременността.
В нашето съвремие абортите са легално разрешени до третия месец включително, защото до това време ембрионът все още не е достигнал човешкия си стадий на развитие и не се счита за живо същество. В четвъртия месец положението се изменя и той се приема по ред причини за първия месец на действителната бременност, в който вече абортът е престъпление. Това е било известно на магурската култура, която явно е познавала ембрионалното развитие на човека или е съдила за това, че четвъртият месец е най-особен по някакви други признаци.
Следват още пет месеца на износване на плода.
След износването, естествено, идва раждането на далеч не напълно развит човек. Кърмачето е представено след бременността, т.е. вляво от нея, както е показано на Фигура 130.
То е една все още неоформена същност. Под него е нарисувана гърда, което значи кърмене, а над него – пет отброявания. Това са месеците на задължително кърмене на човешкото дете. Съществуват много спорове колко време трябва да се кърми, обаче Магура дава напълно категорично сведение по въпроса – пет месеца. Известно е, че първите зъби никнат през шестия месец, което е предвидено от самата природа като време за преминаване към други храни – именно това значи появата на зъбите. Това потвърждава, че от гледна точка на природата и анатомията Магура дава напълно вярно сведение по този въпрос.
Следващите символи (Фигура 131) не са много ясни, защото са силно повредени. След кърмачето се вижда една плътна вълнообразна линия, която значи път, развитие. Тя стига до символ, който много силно наподобява буквата Д, ограден в горната си част с дъга, символизираща съзнанието. Това значи „дете”. Вълните на вълнообразната линия са две, което говори за период от две години. Тук компетентните трябва да се изкажат дали в подобно тълкуване има смисъл и на коя възраст бебето вече става дете, свързано ли е това с появата на съзнание, което се дължи на способността да се запомня и разграничава.
След този символ Д идва време, в което отгоре по пътя на развитието се появява символът Т, значещ бог (Фигура 132). Това показва кръщаване, т.е. въвеждане на вече поотрасналото дете в учението (религията) на народа му. От тук разбираме, че Християнството е заемало от магурското учение с пълни шепи, обаче не достатъчно точно, и затова кръщава децата още от съвсем малки, което очевидно е грешка, иначе в Магура, които са истинските специалисти по тези въпроси, биха поставили кръщаването веднага след раждането, а не по времето, когато човекът е вече съзнателен и запомнящ.
След кръщаването се виждат останки от някакви символи на силата, които не могат да се прочетат достатъчно ясно. Те довеждат до един уникален български символ (Фигура 133).
Въпросният символ се намира в средата на изображението отгоре и според археологическата наука има значение на дом, стопанство, защото точно съответства на схемата на изграждане на древните жилища от Балканите.
Почти точно копие на този символ на 14 000 или повече години е едно изображение, изсечено в камък, което се намира в Ловеч (Фигура 134). Разликата е, че на изображението от Ловеч е придаден малко по-християнски вид, но това е било неизбежно.
Камъкът се намира в стената на храма „Успение богородично”, който е разположен на хълма под Асеневата крепост. За строежа на черквата са използвани камъни от други строежи – те са най-различни по вид, начин на обработка и степен на ерозия. Конкретно камъкът с това изображение е поставен на ъгъла на сградата и то съвсем целенасочено така, че изображението върху него да се вижда. Останалите камъни с изображения са поставени пак така, че изображенията да не се скрият. Строителите или техният уста очевидно са знаели или поне са се досещали за голямото значение на изсечените символи и тяхното отношение към българщината и са държали те да бъдат налични за бъдещите български поколения, а не да бъдат вложени в зида със символите навътре, с което щяха да бъдат загубени за родовата ни памет.
Този камък най-вероятно е взет от Асеневата крепост, която се намира съвсем наблизо нагоре по хълма и е изградена от точно такива камъни. Нормално е такова изображение да се намери в българска крепост. То, както се каза вече, значи за изконните балкански народи дом, стопанство, а също и крепост, държава, царство. Символът е леко модифициран, с което напомня повече на крепостни порти, а именно портите са най-важния символ на крепостта. Също му е придаден и малко по-църковноугоден вид с този кръст в средата, но това е било неизбежно, защото всичко старо и носещо действителната ни памет системно е било обявявано за варварско и езическо и е било заклеймявано и подлагано на гонения и унищожение.
Така разбираме, че българските царе, а също и народа, имат доминираща магурска кръвна и душевна линия, както и, че държавата, традициите и религията ни, макар със сила да са ни наложили Православието, имат магурски корени, което е много важно за всички нас.
Сцената от Магура казва, че по някое време детето, което вече трябва да е пораснало, получава символа дом, стопанство, а ако е цар – крепост и държава. Има сериозни основания да се счита, че тази сцена се отнася именно за създаването на цар, а не толкова на всички останали хора. Сцената, разбира се, включва и прераждането на всеки човек от народа, но от сексуалната сцена до дома. Останалите символи говорят без съмнение за владетел и водач.
След като получава крепостта, царят получава символ, който се свързва с водачеството и силата за осъществяване на волята, намерението. Когато получава този символ, той се представя като конник. Думата „кон” сега се използва само за животното кон, но тя е корен на няколко други български думи като „закон” и „изконен”, откъдето научаваме, че значението на корена е „пръв”, „изначален”. И до днес дефилирането на бял кон е символ за доминация, власт и победа, а конят е най-бързото животно, което донася първенството на ездача. Поради това владетелят е изобразен като конник, който има много широко отворено съзнание и конфигурацията на символ на силата.
Ясно трябва да е станало за всички, че в създаването на един български цар, според изконната ни традиция, неговият род няма определящо значение. Важните неща за царя са няколко: най-същественото е да бъде висше духовно същество, най-малкото от равнището на вторичното сияние, т.е. да е божествено въплъщение; този дух да е изпратен след телесния живот и призован към прераждане по специален начин; да е заченат от будна и съзнателна майка, която напълно разбира какво прави и какви отговорности има; майката да е носител на здраво и съвършено Т; бащата трябва да е с много силен и ясен мъжки дух; бъдещият цар трябва да се покръсти в истинското българско учение; да получи нужното обучение, чрез което да добие указаните сили; да получи крепост и царство; да наложи волята си; да стане конник, т.е. водач на българите.
Българите също не са които и да било. Това са основно школувани магове, които заедно с царя и шамана осъществяват божиите дела на Земята. Тъй като истинските български богове са Ма и Бел, а техните въплъщения са Слънцето, Луната и Земята, то божиите дела представляват постоянно усъвършенстване на духа, душата и тялото на човечеството и грижа за създаване на такава среда, в която това да се случва, а също и осъществяването на по-фините и мащабни планове за битието.
Особено интелигентните магурски жреци и магове не са оставили и помен от рисунка за република, защото са били наясно, че водачите не се избират, а се раждат и то не по кръвна линия, а по божествено вдъхновение, и след това се възпитават по специален начин.